آ

  • آذریان، مریم بررسی میان رشته ای و پیکره-بنیاد مظاهر "بی طرفی علمی" در متون پژوهش های دانشگاهی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 119-140]

  • آذری سامانی، دکتر مهدی گفتمان انواع انتروپی در رمان «وی» نوشته توماس پینچن [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 163-181]

  • آزاد، دکتر مه ناز تهیه و اعتبار سنجی پرسشنامه سبک یادگیری کلب ورژن ۴ [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 35-55]

  • آزادانی‌پور، مریم بررسی «واقعیت نامتناهی» در رمان رویارویی با جوخة اوباش بر اساس رویکرد فرامدرنیستی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 245-259]

  • آزمان، نور عزتی استفاده از استراتژی های درک مطلب، سازماندهی مجدد و درک مطلب استنباطی توسط مربیان و دانشجویان [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 179-196]

  • آژیده، دکتر پرویز توانش میان فرهنگی: اصل فراموش شده در کتابهای درسی زبان انگلیسی ایرانیان [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 167-183]

  • آقازاده، دکتر زهرا تعامل پویا بین تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری واژگان در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی با نقش تعدیل کننده جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 87-106]

  • آمنوروی، دکتر کازمس ری خیزش در «خیزش»: تحلیل چندروشی اشعار باب مارلی [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 159-178]

  • آمنوروی، کازموس رای تحلیل مضامین سرودهای دانشگاه‌های دولتی غنا: مطالعۀ موردی شش دانشگاه [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 141-154]

  • آموری، دکتر مایکل دی انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسب‌پذیری دو نظریه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 31-61]

  • آهنگری، دکتر سعیده تعلل در فرآیند زبان آموزی: راهکاری سازنده یا فقط زمان سوزی مخرب؟ [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 243-259]

  • آهور، دکتر توران ادراکات و چالش‌های دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی در یادگیری محتوای مشارکتی بر اساس جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 63-86]

ا

  • ابراهیمی، دکتر سید فؤاد کاربرد و نقش اسامی کلیشه ای در مقالات رشته زبانشناسی کاربردی [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 201-211]

  • ابراهیمی، دکتر سید فؤاد «ما ارتباط را بررسی می‌کنیم . . .» تحلیل بین رشته‌ای نقش گفتمانی فاعل در چکیده مقالات علمی-پژوهشی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 99-118]

  • ابوالعلائی، میرحبیب تجزیه تحلیل روزنامه ایران دیلی و یو اس تودی از دیدگاه عناصر فراگفتمانی [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 7-28]

  • احمدی، مریم بررسی روشهای یادیار زبانی در یادگیری اصطلاحات زبان دوم [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 219-239]

  • استاد، امید رونمایی از گوهر نامرئی: شناسایی موانع بر سر راه اجرای فرآیند سواد انتقادی در کلاس‌های آنلاین درایران [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 25-50]

  • اسدالله فام، دکتر حسن نگرش معلمان ایرانی زبان اانگلیسی درباره تفکر انتقادی و نقش آن در آموزش زبان خارجی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 59-78]

  • اسدزادیان، دکتر قادر تحلیل متعارفی از رابطۀ بین ویژگیهای شخصیتی، نگرش، انگیزش و مهارت نوشتن زبان‌آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 135-154]

  • اسدزادیان، فرشته تحلیل متعارفی از رابطۀ بین ویژگیهای شخصیتی، نگرش، انگیزش و مهارت نوشتن زبان‌آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 135-154]

  • اسدی، الهه سطوح فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی و تعهد آنها در موسسه زبان ایران: مطالعه موردی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 95-115]

  • اسفندیاری، دکتر رجب استفاده از انگاره ی چند وجهی راش جهت بررسی مقالات دانشجویان کارشناسی زبان انگلیسی در آزمون های مصحح محور [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 93-119]

  • اسفندیاری، دکتر رجب معرفی کتاب: "کاوشی در سنجش و آزمون سازی زبان: رویکرد کاربردی به زبان (ویرایش دوم)" [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 235-239]

  • اسفندیاری، دکتر رجب بسوی ساخت پرسشنامه سواد سنجش: مطالعۀ موردی معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 9-34]

  • اسفندیاری، دکتر رجب تحلیل بین فرهنگی پیکره محور از ارجاعات متنی در دو گروه نویسنده در دو محل انتشار: تفاوت های رشته ای [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 1-23]

  • اسفندیاری، رجب بررسی روشهای یادیار زبانی در یادگیری اصطلاحات زبان دوم [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 219-239]

  • اسکندری، شکوفه بررسی زبانشناختی ترجمه ی انگلیسی اشعار پروین اعتصامی بر مبنای تبدیل های مقوله ای کتفورد [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 47-65]

  • اسلامی، رقیه ادراکات و چالش‌های دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی در یادگیری محتوای مشارکتی بر اساس جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 63-86]

  • اسماعیل زاد، محیا بررسی ترجمه فارسی آنلاین نشانگرهای فراگفتمانی در مباحث ریاست جمهوری آمریکا [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 51-64]

  • اسماعیلی، سیده زهرا پرورش توانش بینا فرهنگی از طریق فعالیتهای بینا فرهنگی: یک تحقیق کیفی. [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 183-209]

  • اسماعیلی، سیده فاطمه تروما و بهبودی در رمان «ستاره‌ی نقره‌ای» اثر ژانت والز [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 211-226]

  • اسمعیلی کردلر، دکتر مقصود ادبیات به عنوان تاریخ در رمان دوازده سال بردگی و اقتباس سینمایی آن [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 65-75]

  • اسمعیلی کردلر، دکتر مقصود صدای انسان به صدای غیر انسان تبدیل می شود: پروژه ی سبز مری اولیور [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 251-267]

  • اسنایدر، پروفسور وندی مصاحبه با پروفسور وندی استاینر [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 3-7]

  • اصغری، محدثه نگرش زبان آموزان دانشگاهی نسبت به یادگیری مبتنی بر حل مسئله: جهشی به سوی دانشگاه های نسل چهارم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 127-150]

  • اطلاع، پریسا بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]

  • افضلی، دکتر کتایون بررسی عوامل آغازگر امنیت معلمان زبان انگلیسی ایرانی با استفاده از یک روش تحقیق آمیخته [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 9-33]

  • افضلی، کتایون بررسی استراتژیهای به کار رفته توسط معلمان جهت افزایش تعاملات بین معلم-دانش آموز و دانش آموز-دانش آموز [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 119-140]

  • اقتصادی، دکتر احمد رضا هویت و پیامد های آن در بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در ایران [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 35-57]

  • الیاسی، دکتر محمود هویت و پیامد های آن در بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در ایران [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 35-57]

  • امامی پور، علی آمبروز گمشده در شهربازی: تلاقی مکانیک کوانتومی، دازاین و باروک [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 181-199]

  • امیرقاسمی، دکتر علی هوش سیال و خودکارآمدی در فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی زن و مرد ایرانی: روابط و تفاوت‌های احتمالی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 71-93]

  • امینی، دکتر دااود تاثیرات پیچیدگی شناختی برروی واکنش دانشجویان به بازخوردهای معلمین در ارتباط با ویژگی های برجسته زبانشناسی [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 33-49]

  • امینی، دکتر داود متنیّت: در آموزش زبان انگلیسی بر کدام «شکل زبانی« باید تکیه داشت؟ متن سخنرانی دکتر کاظم لطفی پور ساعدی در دومین کنفرانس ملی بررسی مسائل زبان انگلیسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان 9-10 اردیبهشت 1397 [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 7-19]

  • امینی، دکتر داود تعیین کننده های انگیزشی تغییر زبان در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 151-173]

  • امینی، دکتر داود تحلیل ثماتیک کیفی در مورد چگونگی تغییر هویت معلمان ضمن تغییر از آموزش عربی یا فارسی به انگلیسی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 121-141]

  • امینی، دکتر داود مصاحبه اختصاصی با پروفسور مسعود رحیم پور [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 5-9]

  • امینی، دکتر داود مصاحبه با پروفسور ژان-مارک دوال [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 3-12]

  • امینی، دکتر داود مصاحبه با دکتر علی درخشان [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 3-7]

  • امینی، دکتر داود مصاحبه با پروفسور بهروز عزبدفتری [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 5-7]

  • امینی، دکتر منصور استفاده از استراتژی های درک مطلب، سازماندهی مجدد و درک مطلب استنباطی توسط مربیان و دانشجویان [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 179-196]

  • امینی، منصور [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 45-61]

  • انصارین، دکتر علی اکبر مقدمه نحوی: آیا محتوای معنایی مشترک یک الزام است؟ [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 51-62]

  • انورحقیقی، مهرانگیز امکان کاربست و عملیاتی کردن روش داده بنیاد در حوزه آموزش ترجمه و رشد توانش مترجم [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 197-217]

  • اوکیه ره، ریچارد بافر تحلیل مضامین سرودهای دانشگاه‌های دولتی غنا: مطالعۀ موردی شش دانشگاه [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 141-154]

  • ایوبی، سعید ادامه تحصیل در مقطع دکتری آموزش زبان انگلیسی: یک گزارش مقطعی از نگرانی دانشجویان [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 83-98]

ب

  • باباپور، مینا به کار بردن فراگفتمان در علم عام و حرفه ای: موردهای طفره ها و تشدیدها [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 99-120]

  • بالغی زاده، دکتر ساسان بررسی نقش سطح بسندگی زبان فراگیران ایرانی زبان خارجی در دیدگاه آنها نسبت به استفاده از زبان اول در بافت آموزشگاهی: مطالعه ترکیبی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 9-31]

  • بایی، معصومه دوگانگی، تقلید، و نامأنوس : شخصیت پسااستعماری در رمان «درخت عروس» نوشته بهاراتی موکرجی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 219-234]

  • بذرگرزاده، المیرا صدای انسان به صدای غیر انسان تبدیل می شود: پروژه ی سبز مری اولیور [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 251-267]

  • بکر، دکتر ماریانا لیما انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسب‌پذیری دو نظریه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 31-61]

  • بلستروس سوریا، دکتر نوریا جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به‌ عنوان آموختنی به کمک برنامه‌ریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]

  • بلورچی، امین تعامل پویا بین تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری واژگان در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی با نقش تعدیل کننده جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 87-106]

  • به آفرین، دکتر سیدرضا رابطه بین نگرش جهانی و تمایل به برقراری ارتباط زبانی زبان آموزان ایرانی در دو سطح مهارت زبان ضعیف و قوی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 151-170]

  • بهروزی زاد، دکتر ثریا پرورش توانش بینا فرهنگی از طریق فعالیتهای بینا فرهنگی: یک تحقیق کیفی. [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 183-209]

  • بهزادپور، دکتر فؤاد معرفی کتاب:«عاملیَت در مدرسان زبان» [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 269-273]

  • بهزادپور، دکتر فؤاد بررسی ارتباط معلمان زبان انگلیسی با پژوهش [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 79-98]

  • بهنام، دکتر بیوک بررسی زبانشناختی ترجمه ی انگلیسی اشعار پروین اعتصامی بر مبنای تبدیل های مقوله ای کتفورد [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 47-65]

  • بهنام، دکتر بیوک افزایش به یادسپاری لغات انگلیسی معلمان کارآموز ایرانی با استقاده از فعالیت های تعاملی ادبیات محور مبتنی بر چرخه ورودی-خروجی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 57-78]

  • بهنام، دکتر بیوک بررسی تطبیقی تاثیر آموزش صریح، درونداد ارتقا یافته و روش اکتشافی هدایت شده در تولید افعال مجهول بین زبان آموزان ایرانی: رویکرد یادگیری زبان به کمک رایانه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 129-153]

  • بهین، دکتر بهرام ادبیات کاربردی چیست؟ [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 21-33]

  • بهین، دکتر بهرام سرمقاله، جلد 7، شماره 1 [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 1-2]

  • بهین، دکتر بهرام مصاحبه با دکتر فرشید سادات شریفی پیرامون ماهیت ادبیات کاربردی [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 3-6]

  • بهین، دکتر بهرام نگرش معلمان ایرانی زبان اانگلیسی درباره تفکر انتقادی و نقش آن در آموزش زبان خارجی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 59-78]

  • بهین، دکتر بهرام سرمقاله، جلد نهم، شماره دوم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 1-2]

  • بهین، دکتر بهرام سرمقاله، جلد یازدهم، شماره اول [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 1-4]

  • بیلووسکی، ولادیمیر مهارت های میان فردی در شکل گیری توانش ترجمه: ارائۀ یک مدل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 185-198]

پ

  • پارکر وبستر، دکتر جون خوانش انکساری چندسوادی، اقدام پژوهی مشارکتی معلمان و نظریه فعالیت تاریخی فرهنگی: درهم تنیدگی‌ها و بینش‌ها در آموزش زبان بومی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

  • پناهی، مهشید نقش روش خواندن هدایت شده در بهبود درک مطلب مهندسین صنعت نفت و گاز ایران [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 53-70]

  • پورقاسمیان، دکتر حسین استعاره های مفهومی «آیریلیق» در شعر ترکی آذربایجانی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 143-162]

  • پورقریب، دکتر بهزاد دوگانگی، تقلید، و نامأنوس : شخصیت پسااستعماری در رمان «درخت عروس» نوشته بهاراتی موکرجی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 219-234]

  • پورگیو، دکتر فریده آمبروز گمشده در شهربازی: تلاقی مکانیک کوانتومی، دازاین و باروک [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 181-199]

  • پیرنجم الدین، دکتر حسین شفای اخلاقی در برابر ترومای هستی‌شناختی در کتاب «مسئله قدرت» بِسی هِد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 207-225]

ت

  • تحریری، دکتر عبدالرضا بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبان‌آموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبت‌گرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]

  • تحریریان، دکتر محمد حسن بررسی عوامل آغازگر امنیت معلمان زبان انگلیسی ایرانی با استفاده از یک روش تحقیق آمیخته [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 9-33]

  • تقی زاده، دکتر علی مطالعه‌ای درباره‌ هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیه‌سازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]

  • تقی زاده، دکتر محبوبه سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]

  • تهامی، لعیا [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 99-108]

  • توتونچیان، ژیلا نگرش زبان آموزان دانشگاهی نسبت به یادگیری مبتنی بر حل مسئله: جهشی به سوی دانشگاه های نسل چهارم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 127-150]

  • توزیده، محمدرضا مکالمه اخلاقی با «دیگری» در داستان کوتاه «برف خاموش، برف مرموز» اثر کنراد آیکن: خوانشی لویناسی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 155-167]

ج

  • جاویدشاد، دکتر مهدی ساکنین اردوگاه: هومو ساکر و رژیم های بیوسیاسی در رمان خانه ای برای آقای بیسواس اثر وی. اس. نایپل [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 155-174]

  • جاویدشاد، مهدی رابرت مریت، «مردکیکی»، بومیان استرالیایی، آلتوسر، ابزارهای ایدئولوژیک حکومتی [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 265-281]

  • جعفرپور، علی اکبر مطالعه شناختی استعارات مفهومی در انگلیسی و فارسی: جهان شمول یا خاصِ فرهنگ؟ [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 9-31]

  • جمشیدی، مهرناز تاثیر مساعدت تلفن همراه در تدریس کلمات هم آیند بر توانایی خواندن زبان آموزان انگلیسی [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 111-138]

  • جوادی، شلاله مقدمه نحوی: آیا محتوای معنایی مشترک یک الزام است؟ [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 51-62]

  • جوانمردی، فاطمه بررسی میان رشته ای و پیکره-بنیاد مظاهر "بی طرفی علمی" در متون پژوهش های دانشگاهی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 119-140]

چ

  • چالاک، دکتر عزیزه طرحواره ی فرهنگی ایرانی: راهبرد های پاسخ به تعریف و تمجید توسطزبان آموزان ایرانی بر سایت های شبکه های اجتماعی [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 61-81]

ح

  • حجاری، دکتر محمد جواد بررسی «واقعیت نامتناهی» در رمان رویارویی با جوخة اوباش بر اساس رویکرد فرامدرنیستی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 245-259]

  • حجاری، لیلا مطالعه‌ای درباره‌ هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیه‌سازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]

  • حدائق، دکتر بهی رابرت مریت، «مردکیکی»، بومیان استرالیایی، آلتوسر، ابزارهای ایدئولوژیک حکومتی [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 265-281]

  • حدیثی، فرشته چالشِ جنسیت: جنسیت و جنسیت خنثی در آینه تاریخِ ذهن [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 235-250]

  • حسین نژاد، ساناز کاربرد تلفنهای هوشمند توسط دانشجویان: مورد دانشجویان کارشناسی در فضای انگلیسی بعنوان زبان خارجی [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 39-60]

  • حسینی، دکتر سیده مریم شفای اخلاقی در برابر ترومای هستی‌شناختی در کتاب «مسئله قدرت» بِسی هِد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 207-225]

  • حسینی، محسن تحلیل فرهنگ و محتوای چندنمایی در مجموعه کتاب‌های بومی آموزش انگلیسی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 171-193]

  • حسینی، منا معرفی کتاب: «خلق تخصص از راه تجربه» [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 213-217]

  • حسینی انهاری، مصطفی معرفی کتاب «تعامل ادبیات و فراگیری زبان در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی» [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 247-249]

  • حسینی فرد، سید محمد ترجمه شعر از منظر هرمنوتیک: مطالعه موردی مولانا [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 217-234]

  • حشمدار، دکتر محمد ساخت و اعتبار سنجی یک پرسشنامه بالقوه جهت ارزیابی تعامل معلمان زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 145-181]

  • حیدرزادگان، دکتر نازیلا درام سینک آشپزخانه و طبیعت گرایی: تئاتر انگلیس پس از جنگ [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 139-149]

  • حیدرنژاد، دکتر طاهره ترجیحات سبک تدریس به عنوان تابعی از خودکارآمدی، تنظیم هیجان، آموزش انعکاسی، و ذهن -آگاهی در تدریس: نگاهی به یک محیط آموزش زبان انگلیسی [(مقالات آماده انتشار)]

خ

  • خاقانی نژاد، دکتر محمد صابر بررسی میان رشته ای و پیکره-بنیاد مظاهر "بی طرفی علمی" در متون پژوهش های دانشگاهی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 119-140]

  • خاقانی نژاد، دکتر محمد صابر آگاهی معنایی و آگاهی دستوری در درک جملات توسط زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 107-128]

  • خاکسار، محمدرضا آگاهی معنایی و آگاهی دستوری در درک جملات توسط زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 107-128]

  • خانبازیان، امین قصر ماه نوشته پل آستر، بازخوانی از دیدگاه اگزیستانسیالیسم [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 217-226]

  • خانلرزاده، ندا مشخصات ساختاری در ارائه های کنفرانس گویشوران غیر بومی زبان انگلیسی: بررسی کاربرد ساختار مجهول و شبه گسسته [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 121-134]

  • خدادوست، دکتر محمدرضا ارزیابی رمان «کشتن پرنده مقدس» از منظر روش نقد خواننده محور [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 201-215]

  • خددارضا، محمد رضا بررسی اثربخشی ترکیب اطلاعات در مقایسه با تصویرسازی (زیمرمان و هاچینز، 2003) بر پیشرفت زبان تخصصی دانشجویان کارشناسی حسابداری با لحاظ جنسیت [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 93-109]

  • خرسندی، جواد مصاحبه با پروفسور وندی استاینر [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 3-7]

  • خوئی اسکوئی، صابر تعلل در فرآیند زبان آموزی: راهکاری سازنده یا فقط زمان سوزی مخرب؟ [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 243-259]

  • خوشدل، اجسان سیاست دازاین و تراژدی دازاین در اثر «ترانه یخ و آتش» از مارتین [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 261-276]

  • خیراندیش، گلسا نامیرایی در ادیان بزرگ و اسطوره های ایران، بین النهرین، سومر و یونان [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 77-92]

د

  • داوری، دکتر حسین معرفی کتاب: چه کسانی از آموزش چندزبانه بیم دارند؟ [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 261-265]

  • درخشان، دکتر علی بررسی رابطه درک شنیداری منظورشناسی زبان با بسندگی زبانی، یادگیری خودتنظیم در گوش دادن و تمایل به برقراری ارتباط در میان زبان‌آموزان ایرانی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 79-104]

  • درخشان، دکتر علی مصاحبه با دکتر علی درخشان [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 3-7]

  • دشت پیما، دکتر ناصر صدای انسان به صدای غیر انسان تبدیل می شود: پروژه ی سبز مری اولیور [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 251-267]

  • دهکردی، زینب طرحواره ی فرهنگی ایرانی: راهبرد های پاسخ به تعریف و تمجید توسطزبان آموزان ایرانی بر سایت های شبکه های اجتماعی [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 61-81]

  • دوال، پروفسور ژان-مارک مصاحبه با پروفسور ژان-مارک دوال [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 3-12]

  • دوبختی، دکتر لیلا نقش روش خواندن هدایت شده در بهبود درک مطلب مهندسین صنعت نفت و گاز ایران [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 53-70]

ذ

  • ذاکروفایی، حمیدرضا بررسی نقش سطح بسندگی زبان فراگیران ایرانی زبان خارجی در دیدگاه آنها نسبت به استفاده از زبان اول در بافت آموزشگاهی: مطالعه ترکیبی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 9-31]

  • ذهابی، علی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 45-61]

ر

  • رحیم پور، پروفسور مسعود مصاحبه اختصاصی با پروفسور مسعود رحیم پور [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 5-9]

  • رحیمی، پردیس تحلیل گفتمان انتقادی از تلویحات سیاسی در سه ترجمه فارسی "مزرعه حیوانات" [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 61-74]

  • رحیمی پور، دکتر سعید ارزیابی رمان «کشتن پرنده مقدس» از منظر روش نقد خواننده محور [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 201-215]

  • رستگار، بهناز بسوی ساخت پرسشنامه سواد سنجش: مطالعۀ موردی معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 9-34]

  • رستگار نادری، طیبه بورخس پسا استعماری: «روشنفکر استعمارشده» و «هوشیاری دوگانه» در مقالۀ«هیچ چیز از شخصیت» [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 241-263]

  • رستمی، دکتر فرزاد تحلیل ثماتیک کیفی در مورد چگونگی تغییر هویت معلمان ضمن تغییر از آموزش عربی یا فارسی به انگلیسی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 121-141]

  • رستمی، فرزاد تحلیل گفتمان انتقادی در مورد نقش زنان در تبلیغات رسانه های چاپی (مطالعه موردی مجله یاقوت سلامت) [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 35-45]

  • رستمی، فرزاد تاثیرات پیچیدگی شناختی برروی واکنش دانشجویان به بازخوردهای معلمین در ارتباط با ویژگی های برجسته زبانشناسی [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 33-49]

  • رشوند سمیاری، دکتر شکوه تهیه و اعتبار سنجی پرسشنامه سبک یادگیری کلب ورژن ۴ [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 35-55]

  • رضائی، شیرین بررسی ترجمه فارسی آنلاین نشانگرهای فراگفتمانی در مباحث ریاست جمهوری آمریکا [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 51-64]

  • رضانژاد، دکتر عاطفه نگرش زبان آموزان دانشگاهی نسبت به یادگیری مبتنی بر حل مسئله: جهشی به سوی دانشگاه های نسل چهارم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 127-150]

  • رضایی، دکتر افشین آیا صلاحیت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی ایرانی با عملکرد شغلی آن ها ارتباط معنا داری دارد؟ اگر بله، چقدر و چگونه؟ [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 13-34]

  • رضایی، دکتر افشین ترجیحات سبک تدریس به عنوان تابعی از خودکارآمدی، تنظیم هیجان، آموزش انعکاسی، و ذهن -آگاهی در تدریس: نگاهی به یک محیط آموزش زبان انگلیسی [(مقالات آماده انتشار)]

  • رضایی تالار پشتی، دکتر عبدالباقی دوگانگی، تقلید، و نامأنوس : شخصیت پسااستعماری در رمان «درخت عروس» نوشته بهاراتی موکرجی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 219-234]

  • رفیعی سخایی، سپیده بررسی تطبیقی تاثیر آموزش صریح، درونداد ارتقا یافته و روش اکتشافی هدایت شده در تولید افعال مجهول بین زبان آموزان ایرانی: رویکرد یادگیری زبان به کمک رایانه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 129-153]

  • رمزی، ملیکا «بیرون‌جهیدن ماهی از آب»: خوانشی دولوزی از مفهوم آزادی در رمان تک‌شاخ اثر آیریس مرداک [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 227-244]

  • رمضانی، دکتر ابوالفضل بررسی زبانشناختی ترجمه ی انگلیسی اشعار پروین اعتصامی بر مبنای تبدیل های مقوله ای کتفورد [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 47-65]

  • رمضانی، دکتر ابوالفضل اشتیاق به دانستن در رمان «پس از مرگ» اثرِ پاتریشا کورنوِل [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 201-217]

  • رمضانی، دکتر ابوالفضل نظریه روابطِ اشیا در رمان «خدا به کودک کمک کند» اثرِ موریسون:‌ خوانش روانشناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 227-244]

  • روحانی، دکتر علی تحلیل فرهنگ و محتوای چندنمایی در مجموعه کتاب‌های بومی آموزش انگلیسی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 171-193]

  • روسبرو، دکتر الساندرو نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 183-204]

ز

  • زارع زاده، علی نظریه روابطِ اشیا در رمان «خدا به کودک کمک کند» اثرِ موریسون:‌ خوانش روانشناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 227-244]

  • زارعی، دکتر عباسعلی بسوی ساخت پرسشنامه سواد سنجش: مطالعۀ موردی معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 9-34]

  • زارعی، عباسعلی بررسی روشهای یادیار زبانی در یادگیری اصطلاحات زبان دوم [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 219-239]

  • زنگویی، دکتر علی بررسی رابطه درک شنیداری منظورشناسی زبان با بسندگی زبانی، یادگیری خودتنظیم در گوش دادن و تمایل به برقراری ارتباط در میان زبان‌آموزان ایرانی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 79-104]

س

  • سادات شریفی، دکتر فرشید مصاحبه با دکتر فرشید سادات شریفی پیرامون ماهیت ادبیات کاربردی [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 3-6]

  • ساعی دیباور، سارا کافه به عنوان مکانی دوگانه در «مدراتو کانتابیله» مارگارت دوراس [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 183-200]

  • ساعی دیباور، سارا اشتیاق به دانستن در رمان «پس از مرگ» اثرِ پاتریشا کورنوِل [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 201-217]

  • ساعی دیباور، ساناز کافه به عنوان مکانی دوگانه در «مدراتو کانتابیله» مارگارت دوراس [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 183-200]

  • سالمی، راضیه مطالعه شناختی استعارات مفهومی در انگلیسی و فارسی: جهان شمول یا خاصِ فرهنگ؟ [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 9-31]

  • سعادتی، دکترسیامک نامیرایی در ادیان بزرگ و اسطوره های ایران، بین النهرین، سومر و یونان [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 77-92]

  • سعدآبادی مطلق، دکتر حسین بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]

  • سعیدی، دکتر زری لایه های زیرین نوبت گیری و قطع صحبت در مکالمات بین نسلی: بررسی زنان بزرگسال و نوجوان [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 195-216]

  • سعیدی، دکتر مهناز هوش سیال و خودکارآمدی در فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی زن و مرد ایرانی: روابط و تفاوت‌های احتمالی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 71-93]

  • سعیدی، دکتر مهناز ادراکات و چالش‌های دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی در یادگیری محتوای مشارکتی بر اساس جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 63-86]

  • سلحشور، دکتر فرزاد تعیین کننده های انگیزشی تغییر زبان در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 151-173]

  • سلمانپور، علی رمان‌های برجسته، پرفروش و پیرامونی: آیا جایگاه آثار ادبی در نظام چندگانه‌ی ادبی انگلیسی تاثیری در عملکرد مترجمان ایرانی در سطح متن دارد؟ [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 75-100]

  • سلیمانی، دکتر مریم تعامل پویا بین تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری واژگان در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی با نقش تعدیل کننده جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 87-106]

  • سید رضایی، دکتر سید حسن بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]

  • سیدرضایی، دکتر زری سادات بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]

  • سیری، دکتر مسعود مدل چرخشی یادگیری خودتنظیمی و آگاهی فراشناختی استراتژی‌های گرامر زبان انگلیسی / زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 117-144]

  • سیفوری، دکتر زهره تعلل در فرآیند زبان آموزی: راهکاری سازنده یا فقط زمان سوزی مخرب؟ [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 243-259]

  • سیفوری، دکتر زهره افزایش به یادسپاری لغات انگلیسی معلمان کارآموز ایرانی با استقاده از فعالیت های تعاملی ادبیات محور مبتنی بر چرخه ورودی-خروجی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 57-78]

  • سیفوری، دکتر زهره مداخله خودسنجی معیار-محور در توسعه صحت دستوری، منابع واژگانی و انسجام نوشتار زبان آموزان پیشرفته ایرانی: تکلیف‌های مشترک و مستقل [(مقالات آماده انتشار)]

  • سیفوری، دکتر زهره بررسی تطبیقی تاثیر آموزش صریح، درونداد ارتقا یافته و روش اکتشافی هدایت شده در تولید افعال مجهول بین زبان آموزان ایرانی: رویکرد یادگیری زبان به کمک رایانه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 129-153]

  • سیکمان، دکتر سبینه خوانش انکساری چندسوادی، اقدام پژوهی مشارکتی معلمان و نظریه فعالیت تاریخی فرهنگی: درهم تنیدگی‌ها و بینش‌ها در آموزش زبان بومی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

  • سیو انگ، دکتر لین استفاده از استراتژی های درک مطلب، سازماندهی مجدد و درک مطلب استنباطی توسط مربیان و دانشجویان [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 179-196]

ش

  • شاهدعلی، صنم رویارویی با امر واقع نشانه‌شناسی سایبر در کتاب‌های آلیس [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]

  • شرافتی، سجاد ارتباط بین سیستم خودکار انگیزشی یادگیری زبان دوم، توانایی خواندن و درک مطلب، و جنسیت: مطالعه ای درمورد زبان آموزان زبان انگلیسی در ایران [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 29-45]

  • شریفیان، دکتر فرزاد طرحواره ی فرهنگی ایرانی: راهبرد های پاسخ به تعریف و تمجید توسطزبان آموزان ایرانی بر سایت های شبکه های اجتماعی [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 61-81]

  • شهیدی تبار، دکتر مصطفی استعاره های مفهومی «آیریلیق» در شعر ترکی آذربایجانی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 143-162]

  • شیخ پورآهندانی، سمیه بررسی اثربخشی ترکیب اطلاعات در مقایسه با تصویرسازی (زیمرمان و هاچینز، 2003) بر پیشرفت زبان تخصصی دانشجویان کارشناسی حسابداری با لحاظ جنسیت [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 93-109]

  • شیرازی فرد، هانیه آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]

ص

  • صابر مقدم رودسری، ساناز مداخله خودسنجی معیار-محور در توسعه صحت دستوری، منابع واژگانی و انسجام نوشتار زبان آموزان پیشرفته ایرانی: تکلیف‌های مشترک و مستقل [(مقالات آماده انتشار)]

  • صاحب خیر، دکتر فرناز تأثیر بازنمایی تصویری ، بازنمایی متنی و واژگانی بر یادگیری واژگان زبان دوم [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 185-200]

  • صاحب خیر، دکتر فرناز تحلیل فراگفتمانی منابع تعاملی در مقابل منابع ارتباطی در حوزه ها ی علوم انسانی [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 225-245]

  • صالح، سحر تحلیل بین فرهنگی پیکره محور از ارجاعات متنی در دو گروه نویسنده در دو محل انتشار: تفاوت های رشته ای [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 1-23]

  • صالح پور، سارا افزایش به یادسپاری لغات انگلیسی معلمان کارآموز ایرانی با استقاده از فعالیت های تعاملی ادبیات محور مبتنی بر چرخه ورودی-خروجی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 57-78]

  • صبوری، دکتر حسین قصر ماه نوشته پل آستر، بازخوانی از دیدگاه اگزیستانسیالیسم [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 217-226]

  • صبوری، دکتر حسین نظریه روابطِ اشیا در رمان «خدا به کودک کمک کند» اثرِ موریسون:‌ خوانش روانشناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 227-244]

  • صفدری، دکتر سعید بررسی تلاقی اشتیاق درک شده معلم و مشغولیت فراگیران در کلاس زبان [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 35-52]

  • صفری، رویا مدل چرخشی یادگیری خودتنظیمی و آگاهی فراشناختی استراتژی‌های گرامر زبان انگلیسی / زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 117-144]

ط

  • طالبی آشتیانی، شیوا مطالعۀ پسا‌استعماری در سه‌گانۀ لینگارد جوزف کنراد [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 175-198]

  • طایفی، دکتر شیرزاد پژوهشی در زبان و جنسیت در رمان‌های «شب‌های تهران» و «عزاداران بیل» [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 227-241]

ع

  • عادل، دکتر سید محمد رضا هویت و پیامد های آن در بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در ایران [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 35-57]

  • عاطفی بروجنی، سمیرا بررسی عوامل آغازگر امنیت معلمان زبان انگلیسی ایرانی با استفاده از یک روش تحقیق آمیخته [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 9-33]

  • عالمی، دکتر مینو مشخصات ساختاری در ارائه های کنفرانس گویشوران غیر بومی زبان انگلیسی: بررسی کاربرد ساختار مجهول و شبه گسسته [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 121-134]

  • عالمی، دکتر مینو نگرش زبان آموزان دانشگاهی نسبت به یادگیری مبتنی بر حل مسئله: جهشی به سوی دانشگاه های نسل چهارم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 127-150]

  • عامری، فیروزه چالشِ جنسیت: جنسیت و جنسیت خنثی در آینه تاریخِ ذهن [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 235-250]

  • عباسیان، دکتر غلامرضا آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]

  • عبداللهی، عاطفه آگاهی و به‌کارگیری شهروندی دیجیتال توسط فراگیران و مدرسان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 33-63]

  • عرب احمدی، صائمه بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]

  • عزبدفتری، دکتر بهروز مصاحبه با پروفسور بهروز عزبدفتری [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 5-7]

  • عزبدفتری، دکتر بهروز مداخله خودسنجی معیار-محور در توسعه صحت دستوری، منابع واژگانی و انسجام نوشتار زبان آموزان پیشرفته ایرانی: تکلیف‌های مشترک و مستقل [(مقالات آماده انتشار)]

  • عزیزپور، دکتر شیوا بررسی دیدگاه های معلمان زبان انگلیسی نسبت به نظارت بر معلمان در موسسات ایرانی آموزش زبان [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 105-125]

  • عزیزمحمدی، دکتر فاطمه سیاست دازاین و تراژدی دازاین در اثر «ترانه یخ و آتش» از مارتین [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 261-276]

  • عزیزی، دکتر زینب آیا صلاحیت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی ایرانی با عملکرد شغلی آن ها ارتباط معنا داری دارد؟ اگر بله، چقدر و چگونه؟ [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 13-34]

  • علوی، دکتر معصومه استفاده از استراتژی های درک مطلب، سازماندهی مجدد و درک مطلب استنباطی توسط مربیان و دانشجویان [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 179-196]

  • علوی حسینی، سید صابر [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 45-61]

  • علوی شوشتری، دکتر سید مجید رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]

  • علیزاده، دکتر غیاث الدین شلیِ روحانی: بررسی امرِ متعالیِ ایدئولوژیک در چکامۀ «سرودی برای زیباییِ اندیشه» اثر پِرسی بیش شِلی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 169-180]

  • علی سلیمی، دکتر اسمعیل رونمایی از گوهر نامرئی: شناسایی موانع بر سر راه اجرای فرآیند سواد انتقادی در کلاس‌های آنلاین درایران [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 25-50]

  • علی نسب، مهسا ادامه تحصیل در مقطع دکتری آموزش زبان انگلیسی: یک گزارش مقطعی از نگرانی دانشجویان [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 83-98]

غ

  • غفاری، دکتر محمد «بیرون‌جهیدن ماهی از آب»: خوانشی دولوزی از مفهوم آزادی در رمان تک‌شاخ اثر آیریس مرداک [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 227-244]

  • غفورنیا، دکتر نرجس ارتباط بین سیستم خودکار انگیزشی یادگیری زبان دوم، توانایی خواندن و درک مطلب، و جنسیت: مطالعه ای درمورد زبان آموزان زبان انگلیسی در ایران [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 29-45]

  • غفوری، دکتر ناصر رابطه بین نگرش جهانی و تمایل به برقراری ارتباط زبانی زبان آموزان ایرانی در دو سطح مهارت زبان ضعیف و قوی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 151-170]

  • غفوری، محمد بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبان‌آموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبت‌گرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]

  • غلامی، دکتر جواد ادامه تحصیل در مقطع دکتری آموزش زبان انگلیسی: یک گزارش مقطعی از نگرانی دانشجویان [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 83-98]

  • غلامی، دکتر جواد بررسی دیدگاه های معلمان زبان انگلیسی نسبت به نظارت بر معلمان در موسسات ایرانی آموزش زبان [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 105-125]

ف

  • فرجامی، دکتر هادی تاثیر به کارگیری آموزشی نقل قول های الهامی بر یادآوری واژگان انتزاعی [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 141-157]

  • فرحزاد، فرزانه امکان کاربست و عملیاتی کردن روش داده بنیاد در حوزه آموزش ترجمه و رشد توانش مترجم [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 197-217]

  • فرخی، دکتر فرهمن پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]

  • فرنیا، دکتر مرییم «ما ارتباط را بررسی می‌کنیم . . .» تحلیل بین رشته‌ای نقش گفتمانی فاعل در چکیده مقالات علمی-پژوهشی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 99-118]

  • فرهمندفر، دکتر مسعود شلیِ روحانی: بررسی امرِ متعالیِ ایدئولوژیک در چکامۀ «سرودی برای زیباییِ اندیشه» اثر پِرسی بیش شِلی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 169-180]

ق

  • قائمی، دکتر فرید مدل چرخشی یادگیری خودتنظیمی و آگاهی فراشناختی استراتژی‌های گرامر زبان انگلیسی / زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 117-144]

  • قادری، دکتر فرح تروما و بهبودی در رمان «ستاره‌ی نقره‌ای» اثر ژانت والز [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 211-226]

  • قموشی، معصومه ساخت و اعتبار سنجی یک پرسشنامه بالقوه جهت ارزیابی تعامل معلمان زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 145-181]

  • قنبر، دکتر حسام الدین نگرش زبان آموزان دانشگاهی نسبت به یادگیری مبتنی بر حل مسئله: جهشی به سوی دانشگاه های نسل چهارم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 127-150]

ک

  • کریم نیا، اامین تحلیل گفتمان انتقادی از تلویحات سیاسی در سه ترجمه فارسی "مزرعه حیوانات" [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 61-74]

  • کریم نیا، امین [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 63-80]

  • کریم نیا، دکتر امین ترجمه شعر از منظر هرمنوتیک: مطالعه موردی مولانا [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 217-234]

  • کریمی اقدم، دکتر سعید مصاحبه اختصاصی با پروفسور جیمز لنتالف [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 3-21]

  • کریمی اقدم، دکتر سعید آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]

  • کریمی اقدم، دکتر سعید نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریه‌ای و قیاس‌(نا)پذیری‌های حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچه‌ای بر ویژه‌نامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]

  • کریمی علویجه، دکتر خدیجه آگاهی و به‌کارگیری شهروندی دیجیتال توسط فراگیران و مدرسان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 33-63]

  • کشیری، مولود سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]

  • کورت ییلدیز، زینب درام سینک آشپزخانه و طبیعت گرایی: تئاتر انگلیس پس از جنگ [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 139-149]

  • کوهی، داود [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 109-124]

  • کوهی، دکتر داود به کار بردن فراگفتمان در علم عام و حرفه ای: موردهای طفره ها و تشدیدها [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 99-120]

  • کوهی، دکتر داود بررسی ترجمه فارسی آنلاین نشانگرهای فراگفتمانی در مباحث ریاست جمهوری آمریکا [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 51-64]

  • کوهی، دکتر داود مواجهه با چالش پیوندخوردگی ژانری در پژوهش و آموزش انگلیسی برای اهداف آکادمیک [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 23-37]

  • کوهی، دکتر داود پرورش توانش بینا فرهنگی از طریق فعالیتهای بینا فرهنگی: یک تحقیق کیفی. [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 183-209]

  • کوهی، دکتر داود ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سه‌سویه‌سازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 251-268]

  • کیانی پور، گلشن بررسی استراتژیهای به کار رفته توسط معلمان جهت افزایش تعاملات بین معلم-دانش آموز و دانش آموز-دانش آموز [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 119-140]

  • کیسلینگ، الیزابت اثر آموزش زبان مبتنی بر مفهوم بر یادگیری «نگره» توسط زبان‌آموزان مبتدی: شواهد تجربی مقدماتی مبنی بر اثرپذیری کمتر آموزش مفهوم «بی‌کرانگی» به زبان‌آموزان مبتدی از نگرۀ واژگانی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 63-84]

گ

  • گراتزی، دکتر انریکو انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک و نظریه اجتماعی-فرهنگی: یک رویکرد یکپارچه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 161-181]

  • گلزار، مرتضی شفاف سازی به عنوان جهانی ترجمه: برخی از مسایل مورد اختلاف [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 277-287]

ل

  • لاو، نایجل متن مصاحبۀ مجلۀ زبانشناسی کاربردی و ادبیات کاربردی با دکتر نایجل لاو [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 4-5]

  • لطفی پور ساعدی، دکتر کاظم متنیّت: در آموزش زبان انگلیسی بر کدام «شکل زبانی« باید تکیه داشت؟ متن سخنرانی دکتر کاظم لطفی پور ساعدی در دومین کنفرانس ملی بررسی مسائل زبان انگلیسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان 9-10 اردیبهشت 1397 [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 7-19]

  • لطفی متنق، رقیه نظریه روابطِ اشیا در رمان «خدا به کودک کمک کند» اثرِ موریسون:‌ خوانش روانشناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 227-244]

  • لنتالف، پروفسور جیمز پی مصاحبه اختصاصی با پروفسور جیمز لنتالف [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 3-21]

  • لنتولف، پروفسور جیمز پی تأملانی بر مقالات ویژه‌نامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]

م

  • مازندرانی، دکتر امید بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]

  • ماسودا، دکتر کیوکو تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبان‌شناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 85-106]

  • مالمیر، دکتر علی تاثیر ارزیابی پویای گروهی و رایانه-محور بر دقت و سرعت درک منطورشناختی انگلیسی زبان آموزان ایرانی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 65-92]

  • محسن زاده، عبدالله کاربرد و نقش اسامی کلیشه ای در مقالات رشته زبانشناسی کاربردی [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 201-211]

  • محسنی، دکتر احمد آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]

  • محمد باقرب پروین، لیلا پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]

  • محمدی، دکتر سعیده مدل توانش ژانری نویسندگان مقالات انگلیسی: با استفاده از رویکرد فراترکیب کیفی [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 199-224]

  • محمدی، دکتر مجتبی نگرش زبان آموزان دانشگاهی نسبت به یادگیری مبتنی بر حل مسئله: جهشی به سوی دانشگاه های نسل چهارم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 127-150]

  • محمدی آچاچلویی، دکتر الهام «زن مو قرمز»: تحلیلی زیست‌محیطی بر اساس دیدگاه زنانه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 175-191]

  • محمدی زنوزق، دکتر زهره تاثیر مساعدت تلفن همراه در تدریس کلمات هم آیند بر توانایی خواندن زبان آموزان انگلیسی [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 111-138]

  • محمدی زنوزق، دکتر زهره تاثیر مقایسه ای خوانش معلم محور و تعاملی بر مهارتهای شنیداری و خواندن [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 11-32]

  • محمدی زنوزق، دکتر زهره معرفی کتاب: کاوش های ماتریالیستی در آموزش زبان [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 289-292]

  • محمدی زنوزق، دکتر زهره ساخت و اعتبار سنجی یک پرسشنامه بالقوه جهت ارزیابی تعامل معلمان زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 145-181]

  • محمودی، نادیا رابطه بین نگرش جهانی و تمایل به برقراری ارتباط زبانی زبان آموزان ایرانی در دو سطح مهارت زبان ضعیف و قوی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 151-170]

  • مختار زاده، منیره تاثیر به کارگیری آموزشی نقل قول های الهامی بر یادآوری واژگان انتزاعی [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 141-157]

  • مختارزاده، مهری تاثیر به کارگیری آموزشی نقل قول های الهامی بر یادآوری واژگان انتزاعی [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 141-157]

  • مرادی، بیتا لایه های زیرین نوبت گیری و قطع صحبت در مکالمات بین نسلی: بررسی زنان بزرگسال و نوجوان [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 195-216]

  • مرزبان، بهروز هویت و پیامد های آن در بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در ایران [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 35-57]

  • مسیحا، دکتر لاله رویارویی با امر واقع نشانه‌شناسی سایبر در کتاب‌های آلیس [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]

  • مشهدی حیدر، دکتر داود نقش وبلاگهای گفتگو در پیشرفت نوشتاری زبان آموزان [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 47-60]

  • مطلب زاده، دکتر ناصر رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]

  • مظفرزاده، ثریا توانش میان فرهنگی: اصل فراموش شده در کتابهای درسی زبان انگلیسی ایرانیان [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 167-183]

  • مظلوم، پریسا تاثیر ارزیابی پویای گروهی و رایانه-محور بر دقت و سرعت درک منطورشناختی انگلیسی زبان آموزان ایرانی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 65-92]

  • معیری، مهناز نقش وبلاگهای گفتگو در پیشرفت نوشتاری زبان آموزان [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 47-60]

  • ملانظر، حسین امکان کاربست و عملیاتی کردن روش داده بنیاد در حوزه آموزش ترجمه و رشد توانش مترجم [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 197-217]

  • ملک پور، نسرین ادبیات به عنوان تاریخ در رمان دوازده سال بردگی و اقتباس سینمایی آن [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 65-75]

  • ملکی، دکتر ناصر بررسی «واقعیت نامتناهی» در رمان رویارویی با جوخة اوباش بر اساس رویکرد فرامدرنیستی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 245-259]

  • منتظرزاده، علی تاثیر سلسله مراتب طبقاتی در تغییر اجسام افراد در رمان زیر پوست [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 193-206]

  • منصفی، دکتر رویا بررسی زبانشناختی ترجمه ی انگلیسی اشعار پروین اعتصامی بر مبنای تبدیل های مقوله ای کتفورد [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 47-65]

  • منصفی، رویا رمان‌های برجسته، پرفروش و پیرامونی: آیا جایگاه آثار ادبی در نظام چندگانه‌ی ادبی انگلیسی تاثیری در عملکرد مترجمان ایرانی در سطح متن دارد؟ [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 75-100]

  • مهبودی، حمید رضا کاربرد تلفنهای هوشمند توسط دانشجویان: مورد دانشجویان کارشناسی در فضای انگلیسی بعنوان زبان خارجی [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 39-60]

  • مهبودی، دکتر حمیدرضا مقایسه میزان اضطراب امتحان در بین دانشجویان علوم زیستی و دانشجویان علوم انسانی در موسسه آموزش عالی ربع رشید [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 155-165]

  • مهرانی راد، دکتر مهدی بررسی ارتباط معلمان زبان انگلیسی با پژوهش [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 79-98]

  • مهروند، دکتر احد مطالعۀ پسا‌استعماری در سه‌گانۀ لینگارد جوزف کنراد [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 175-198]

  • مهروند، دکتر احد بورخس پسا استعماری: «روشنفکر استعمارشده» و «هوشیاری دوگانه» در مقالۀ«هیچ چیز از شخصیت» [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 241-263]

  • موسوی، سیده مریم هوش سیال و خودکارآمدی در فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی زن و مرد ایرانی: روابط و تفاوت‌های احتمالی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 71-93]

ن

  • ناظری، شهلا تعیین کننده های انگیزشی تغییر زبان در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 151-173]

  • نسیم فر، محمد ادامه تحصیل در مقطع دکتری آموزش زبان انگلیسی: یک گزارش مقطعی از نگرانی دانشجویان [دوره 7، شماره 2، 1398، صفحه 83-98]

  • نعمتی زیارتی، امیرحسین ساکنین اردوگاه: هومو ساکر و رژیم های بیوسیاسی در رمان خانه ای برای آقای بیسواس اثر وی. اس. نایپل [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 155-174]

  • نمازیان دوست، دکتر احسان آیا صلاحیت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی ایرانی با عملکرد شغلی آن ها ارتباط معنا داری دارد؟ اگر بله، چقدر و چگونه؟ [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 13-34]

  • نمازیان دوست، دکتر احسان ترجیحات سبک تدریس به عنوان تابعی از خودکارآمدی، تنظیم هیجان، آموزش انعکاسی، و ذهن -آگاهی در تدریس: نگاهی به یک محیط آموزش زبان انگلیسی [(مقالات آماده انتشار)]

  • نورزاده، دکتر سعید معرفی کتاب: چه کسانی از آموزش چندزبانه بیم دارند؟ [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 261-265]

  • نورمحمدنژاد بقایی، مهری اشتیاق به دانستن در رمان «پس از مرگ» اثرِ پاتریشا کورنوِل [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 201-217]

  • نورمحمدی، اسماعیل [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 99-108]

  • نوروزی روشناوند، دکتر فرشید مکالمه اخلاقی با «دیگری» در داستان کوتاه «برف خاموش، برف مرموز» اثر کنراد آیکن: خوانشی لویناسی [دوره 10، شماره 1، 1401، صفحه 155-167]

  • نیک نهاد، انسیه تاثیر مقایسه ای خوانش معلم محور و تعاملی بر مهارتهای شنیداری و خواندن [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 11-32]

و

  • وانپت، دکتر پلونچوک آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]

  • وایت، دکتر بنجامین تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبان‌شناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 85-106]

  • وثوقی، دکتر مرجان تحلیل فراگفتمانی منابع تعاملی در مقابل منابع ارتباطی در حوزه ها ی علوم انسانی [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 225-245]

  • ون فلوتو، پروفسور لوییز مصاحبه با پروفسور لوییز ون فلوتو [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 3-7]

  • ون کمپرنول، دکتر آدام جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به‌ عنوان آموختنی به کمک برنامه‌ریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]

  • ون کومپرنوله، دکتر ریمی نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریه‌ای و قیاس‌(نا)پذیری‌های حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچه‌ای بر ویژه‌نامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]

  • ویمر، دکتر جنیفر نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 183-204]

ه

  • هاشمیان، محمود مطالعه شناختی استعارات مفهومی در انگلیسی و فارسی: جهان شمول یا خاصِ فرهنگ؟ [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 9-31]

  • هریسچیان، نازیلا رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]

ی

  • یاراحمدی، دکتر مژگان سیاست دازاین و تراژدی دازاین در اثر «ترانه یخ و آتش» از مارتین [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 261-276]

  • یزدانخواه، جلیل نگرش معلمان ایرانی زبان اانگلیسی درباره تفکر انتقادی و نقش آن در آموزش زبان خارجی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 59-78]

  • یزدانی، دکتر سعید بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]

  • یزرگیان، دکتر حسین سطوح فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی و تعهد آنها در موسسه زبان ایران: مطالعه موردی [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 95-115]

  • یعقوبی نوتاش، دکتر مسعود مقدمه نحوی: آیا محتوای معنایی مشترک یک الزام است؟ [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 51-62]

  • یل شرزه، دکتر رضا شفاف سازی به عنوان جهانی ترجمه: برخی از مسایل مورد اختلاف [دوره 10، شماره 2، 1401، صفحه 277-287]

  • یل شرزه، رضا مصاحبه با پروفسور لوییز ون فلوتو [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 3-7]

  • یل شرزه، رضا رمان‌های برجسته، پرفروش و پیرامونی: آیا جایگاه آثار ادبی در نظام چندگانه‌ی ادبی انگلیسی تاثیری در عملکرد مترجمان ایرانی در سطح متن دارد؟ [دوره 8، شماره 2، 1399، صفحه 75-100]

  • یوسفی، دکتر محمد حسین تحلیل گفتمان انتقادی در مورد نقش زنان در تبلیغات رسانه های چاپی (مطالعه موردی مجله یاقوت سلامت) [دوره 7، شماره 1، 1398، صفحه 35-45]

  • یوسفی، دکتر محمد حسین تاثیرات پیچیدگی شناختی برروی واکنش دانشجویان به بازخوردهای معلمین در ارتباط با ویژگی های برجسته زبانشناسی [دوره 8، شماره 1، 1399، صفحه 33-49]

  • یوسفی، دکتر محمد حسین تحلیل ثماتیک کیفی در مورد چگونگی تغییر هویت معلمان ضمن تغییر از آموزش عربی یا فارسی به انگلیسی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 121-141]

  • یوسفی، دکتر محمد حسین نگرش معلمان ایرانی زبان اانگلیسی درباره تفکر انتقادی و نقش آن در آموزش زبان خارجی [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 59-78]

  • یوسفی، محمد حسین [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 31-44]